torsdag 22 april 2010

Trött och slut

Igår började jag putsa en del fönster och planterade om alla blommor, skönt nu är det gjort. En del fönster på utsidan kunde jag inte putsa för det är alldeles för mycket snö ute och dom fönster kan man inte öppna. Var helt slut när jag var klar, vilket var på kvällskvisten.
En fritidsledare från Rebeccas skola ringde igår och berättade att Rebecca har så himlans ont i hälarna och en bit upp på vristen, han förklarade att han hade haft likadant och att han gick hos sjukgymnast och han hade en inflammation. Jag ringde och bokade en tid hos sjukgymnast så nästa vecka på torsdag har vi fått en tid. Idag har hon idrott vilket hon får avstå ifrån.
Imorse när jag vaknade hade jag huvudvärk igen, undra om jag gnisslar tänder eller biter ihop tänderna så hårt så jag får huvudvärk. Jag var otroligt trött imorse, inget tålamod alls.
Idag har jag även utvecklingsamtal med Linus, ska bli spännande. Jag frågade Linus igår om vad han tror att läraren kommer att säga, han sa bara "jag låter det vara osagt" och flinade och då vet jag. Det går inte alls bra för honom i skolan, och jag vet inte alls hur man ska göra. Han verkligen hatar det. Läxorna bli bland annat inte gjorda. Jag och läraren kom överens att han skulle sitta 3 dagar i veckan efter skoltid och göra sina läxor där, men det gör han inte. Fungerade 1-2 veckor. Jag blir inte annat än galen. Linus är duktig på många saker, men det som hör skolan till går inte alls.
Längtan efter Elias är enormt stor. Jag funderar och tänker hela dagarna på hur det hade kunnat vara. Sjukvården har sagt OM jag blir gravid så kommer dom ha mer koll och att jag bli igång satt tidigare än beräknat. Men vem säger att jag kommer bli gravid. Tveksamt. Såg en dödsannons i tidningen idag, ytterligare ett litet barn har somnat in. Kvoten för änglabarn borde fara överfull vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar