tisdag 20 april 2010

Sorgens dag

Idag är det precis 1 år sedan Elias föddes. Jag vill inte vara med om den här dagen, men det kom fort ändå. Att man ska behöva vara med om nåt sånt här. Hur världen är helt rutten, orättvis och skit. Varför just jag?
Om jag ändå skulle få försvinna en stund. Och med det menar jag INTE att jag vill ta livet av mig. Så nu vet ni det.
Bara den här dagen går fort, hur ska jag fixa den här dagen måntro?
Just nu är allt bara skit, usch och blä. Undra vad Mange tänker?
Vi pratar aldrig om Elias nå mer, det är som att han är borta för alltid, vilket han är i och för sig. Men för mig är han inte borta, han finns här hos mig och kommer alltid att göra det.
Hur ska jag orka fara till graven idag, jag känner att jag måste dit, tända ljus och sätta dit nån blomma och mjukisdjur.
Ååå vad jag saknar honom, längtan och saknaden kommer alltid att finnas, så är det.
Ingen förstår vad jag går igenom, ingen fattar hur jävla jobbigt det är ibland.
Vad är det för en jävla gud som har tagit han ifrån mig, vad fan har han för rätt till det. Helt jävla sjukt. Och sjukvården, hur jävla dum i huvudet är dom, hur kan dom låta människor gå över tiden. Elias levde när han var beräknad, full rulle i magen och 4 dagar senare helt stilla.
Jag fattar inte varför just jag. Det kunde väl vara nån annan istället, jag har väl ändå varit med om nog mycket. Men det blev jag som fick vara med om det här, hur rättvist är det??
Det kunde väl vara nån annan, typ nån alkoholist eller knarkare eller någon annan som inte fattar hur jävla svårt det är ibland att få vara med om sånt här. Hemskt att säga, men tanken har kommit och gått. Jag skiter fullständigt i vad ni tycker och tänker.
Idag är jag ledsen, arg och bitter. Det skulle vem som helst vara som varit med om samma sak. Finns ingen jävel på denna jord som inte skulle tycka att det är lätt och enkelt, bara ta bort tankar och låtsas att inget har hänt, fortsätta sina liv som vanligt. Livet blir inte som förr kan jag säga.
Älskade lille Elias, jag älskar sig så mycket och önskade du var här där du hör hemma.
Grattis på 1-års dagen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar