torsdag 29 april 2010

Sjukgymnasten

Idag har jag varit till sjukgymnasten med Rebecca. Hon har haft så ont under hälarna i några veckor, så jag tänkte att det kanske är bra att nån får kolla upp det. En fritidsledare ringde även och pratade med mig om det. Sjukgymnasten kollade hennes fötter, tryckte och vände på foten. Han sa att kuddarna/dynorna under hälen har blivit lite för tunna så hon får inte den rätta dämpningen under foten som hon ska ha. Hon ska gå med tejpade hälar i ca 10 dagar eller när hon känner att det är bra. Han visade hur jag skulle tejpa, han gjorde ena foten och jag den andra. Rebecca tyckte det var lite obehagligt att ha tejp men han sa att hon kommer att vänja sig och att hon kommer tycka det är skönt. Hon måste gå med inneskor hemma och på skolan, hon får alltså inte gå med bara strumpor. Han tyckte även att hon skulle ha en sån här hälkopp men det hade dom inte i hennes storlek. Det är en extra dämpning som man sätter i skorna, ett extra stöd. Idag när hon kommer hem från skolan ska vi fara till Team Sportia och kolla på ett par rejäla skor åt henne, kosta vad det kosta vill. Ska även köpa dämpning i gele som hon kan ha i exempel gummistövlarna. Dom skorna hon har nu är alldeles för mjuka för hennes fötter så dom ska vi slänga. Om 3 veckor ska vi tillbaka till sjukgymnasten och se om det har blivit nån förändring. Hon ska även kunna vara med på idrotten på skolan om hon har rejäla skor. Hon har faktiskt inte gnällt så mycket att hon har ont, men när han tryckte under foten så gjorde det ont. Det var en rolig och bra sjukgymnast vi fick komma till.

Igår var vi till Antnäs och firade Sofias 7 års dag. Den presenten jag hade köpt hade hon fått i julklapp, givetvis. Men dom ska få kvittot för att byta presenten till nåt annat istället. Emelie hade gjort en jättegod tårta. Du är så duktig på att baka och ställa upp för lillasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar