måndag 5 april 2010

Sjuka barn

Barnen är inte alls pigga. Rebecca har sovit dåligt inatt, har haft så ont i halsen och hostar. Imorse ringde jag till Pajalas jour och bad att få nå hostdämpande, inga problem alls att få, vilket var skönt. Linus har knappt nån röst och hostar nästan hela tiden, det gör även Rebecca. Ibland tror jag dom ska hosta upp lungorna, låter hemskt. Inte alls kul. Idag har dom fått vara inne hela dagen. Rebecca har sovit en stund på eftermiddagen. Jag har bakat Kangos kakor, ett måste när man är här. Sen rullade jag köttbullar som vi skulle äta till middag. Mange har åkt hem idag, han tog bussen hem kl 16.20, resan tar 3 timmar och 20 minuter. Men han jobbat imorgon och var tvungen att åka hem. Jag valde att stanna några dar till. Dagen har annars varit lugn. Mulet väder men plusgrader, det har smält ganska mycket snö här uppe, undra hur mycket som har försvunnit hemma.

Bilden är tagen igår när solen sken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar