lördag 24 april 2010

Chocholate chip cookies

Kameran sladden hittade jag i Rebeccas rum på hennes skrivbord ;)
Här kommer receptet på kakorna jag bakade här om dagen.
Chocholate chips cookies
225 margarin (ej smält)
2,5 dl farinsocker
1 3/4 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
200 gr hackad mörk choklad
* Slå ugnen på 175 grader.
* Rör ihop margarin, farinsocker och strösocker.
* Tillsätt ägg, vaniljsocker och vispa tills det blir pösigt.
* Blanda ner alla torra ingredienser och vänd ner tillsammans med den hackade mörka chokladen.
* Rulla till avlånga rullar och skär dom i ca 1 cm tjocka bitar.
* 20 st stora eller 40 st små. Jag gjorde små kakor denna gång.
* Lägg dom på plåtar med bakplåtspapper, platta inte ut dom.
* Grädda i ca 8-10 minuter i mitten av ugnen. Jag fick grädda dom mycket längre än 10 minuter, jag hade mina i ugnen i ca 15-18 minuter.
* Rullarna kan även frysas in och gräddas vid ett annat tillfälle om man vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar