onsdag 21 april 2010

Huvudvärk

Imorse vaknade jag med en hemsk huvudvärk. Jobbigt att ha huvudvärk dirket när man vaknar. Jag har tagit panodil, men än så har den inte släppt.
Igår när jag skulle sova så kunde jag inte sova med masken, fick helt panik, var täppt i näsan efter alla tårar. Så jag sov utan mask inatt, kanske därför jag har huvudvärk, eller så är det från sviterna igår, jag har ingen aning, men jag vill att den ska gå över nu.
Imorse vad det mulet, men nu skiner solen. Mina planer för idag är ju att börja putsa lite fönster och fortstätta plantera om blommorna. Fast det låter så jobbigt och tråkigt att göra. Men när det är över är det skönt att det är gjort.
Barnen cyklade iväg på morgonen och det är så skönt att slippa köra till och från skolan. Fast Linus hittar inte sin cykelnyckel, ja jag vet IGEN. Men så är det när man har noll koll på sina saker. Imorgon är det utvecklingsamtal med honom och det ska bli väldigt intressant att höra. Fick ett papper från skolan där det stod hur det fungerar på alla ämnen och jag kan väl säga så här, att det fungerar inte så bra. Vete tusan hur man ska göra för att han ska ta mer ansvar och "tycka om" att gå i skolan. Han har dyslexi och det skapar lite problem och han får kämpa lite mer än andra, men det svåra är att han kämpar inte det där lilla extra som han skulle behöva göra. Så få se vad läraren säger imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar