onsdag 26 maj 2010

Skitväder

Vädret är dåligt idag med. Jag hade planerat att fortsätta baka till barnens födelsedagar men väntade tills Rebecca kom hem från skolan så hon kunde hjälpa till. Före vi började baka så åt vi raggmunkar till middag, Manges nya favorit. Tyvärr så gjorde jag alldeles för lite så det räckte inte till mig. Jag åt gröt till middag. Mange behöver även matback till jobbet så jag valde helt självmant att äta gröt. Sen började vi baket, dumlekakor och chokladkakorna.
Våra nya grannar har inte visat sig på några dagar, så man har börjat undra vad som har hänt. Tjejen är/var gravid och jag har sagt till Mange att dom har säkert fått barn och att det är därför dom inte har varit i huset nå. Mycket riktigt så såg jag dom idag med bebisen. Roligt för dom att allt gick vägen. Men nog känns det i mitt hjärta. Det gör ont. Jo jag blir lite avundsjuk på alla som har sina bebisar eller springer efter/bär på sina 1-åringar. Jag kommer nog alltid att känna så, det känns som så i alla fall. Jag bar på Elias fullt ut + några dagar utöver tiden och men inget mer. Jag har inte fått bära omkring med honom, jo nån timmer när han föddes, men det är inte samma sak som en livs levande bebis. Det saknar jag massor. Barn är inte allt, det vet jag MEN det är mycket för mig. Och jag vill inget hellre ha ett barn till. Så är det. Vad jag känner, tycker och vill kan ingen ändra på. Man kan inte ändra på någon annan än sig själv. Jag vill ha en hel familj, vilket jag känner att vi inte är i dagsläget. Men jag vet att vi kan bli det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar