tisdag 11 maj 2010

Ryggskott

Jaha då har man åkt på ryggskott, helvete vad ont jag har. Kan kan inte sitta, det gör ont när jag går och ligger. Vid halv 2 tiden fick jag ett ryck att börja klippa vår häck som vi har utmed vägen och helt plötsligt knäckte det till i ryggen och benen vek sig. Stod på alla 4 en stund och funderade på hur jag skulle komma in. Efter mycket om och men så kom jag upp på benen och kom in och la mig på soffan i Gille. Det går inte att beskriva värken man får. Jag kallsvettades mellanåt. Ringde mamma och bad henne köpa värktabletter, dom skulle komma förbi en sväng idag, så då passade det bra att dom svängde förbi apoteket. Bad henne köpa panodil, men vilka skit tabletter, dom hjälper ju nada. När Mange kom hem fick han göra middag och allt som hör till, vilket var ganska skönt :) Gick och la mig en stund i sängen, men när jag skulle komma upp för att gå lite så kom jag inte upp, kunde inte ens vända mig. Bad att Mange skulle komma och hjälpa mig, men det gick inte alls. Gjorde så jäkla ont så jag började gråta. Men efter mycket om och men så tog jag mig upp till slut, var helt stel. Ringde jouren och rådfrågade dom vad jag kunde ha, och hon sa akut ryggskott. Hon frågade om jag hade värktabletter hemma, förklarade vad jag hade, hon tyckte jag skulle äta Ipren istället. Hon ställde massor med frågor. Känner att det sticker i ben och armar, men det trodde hon jag fick av värken och att jag nästan hyperventilerar när det gör så ont. Hon tyckte att jag skulle kontakta sjukgymnast imorgon för att boka tid. Det jag ska göra är att vila och röra på mig. Få se hur länge det håller i sig denna värk. Har aldrig haft ryggskott tidigare.
Det som känns mest är att Rebecca har Hela skolan sjunger imorgon, och jag kan inte gå på den. Det är den sista för denna termin. Känns himla trist. Men Rebecca förstod när hon såg hur ont jag hade. Imorgon far hon till sin pappa, blir lite längre nu när dom är lediga torsdag och fredag från skolan. Känns rätt bra när man är halft handikappad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar