söndag 13 juni 2010

GRATTIS Linus på 14 års dagen

Idag sov vi lite längre, jag har sovit som en stock hela natten. Rebecca har oxå sovit bra under natten. Var lite orolig över örat, om det skulle värka mycket. Hon är piggare idag, men är fortfarande snorig, stackaren. Efter vi hade ätit frukost for vi till Blomsterlandet för att inhandla sommarblommor till mina rabatter och krukor. Även till Elias grav har vi handlat till. Körsbärsträdet får vi köpa nån annan dag, den skulle inte få plats i bilen. Jag hade bestämt vilken ros jag skulle ha på framsidan som tål lite skugga, men den hade dom inte. Sen skulle jag ha en stockros på gaveln, där jag har klätterväxten, men den var oxå slut. Det började alltså inte alls bra. Jag hittade andra blommor att ha i alla rabatter och krukor. Jag skulle även ha en till grå ampel, men dom var oxå slut. Herre gud, trodde jag skulle bli galen. I den ampeln ska jag har smultronen som Linus har förodlat. Men jag får köpa en sån sen, när jag väl hittar en. Vill ju ha samma färg som jag har på dom andra 2 amplarna. När vi kom hem så släppte jag av Mange och alla blommor vi hade köpt, sen for jag, Rebecca och pappa till Coop för att köpa ingredienser till tårtan jag ska göra, mera blomjord och pappa skulle ha en täckduk till sin altan som han ska bygga. När vi kom hem började jag och Rebecca plantera blommorna. När jag kom till den stora rabatten på framsidan så hade jag alldeles för lite blommor och blomjord. Så det var bara att hoppa in i bilen och fara tillbaka till Blomsterlandet och Coop för att köpa mer blommor och jord. Sen hem och göra klart på framsidan. Det var fint. Jag hoppas bara att blommorna på framsidan klarar sig. Efter lunchtid som är det skugga där. Sen tog jag ut blommorna jag försått. Dom ser lite hängiga ut men jag hoppas att dom klarar sig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar