söndag 13 juni 2010

Lördag 12 juni

Igår klev vi alla upp tidigt. Idag skulle vi ränna i affärer. Först for vi och handlade mat och hem och käkade frukost, sen for vi till Granec, Mange skulle ha nån grej till båten. Sen for vi till Colorama och köpte tapeter och golv till pappa. Han kommer få det så fint när Mange har tapetserat klart åt honom. I hallen där nere och upp i trappen och den lilla hallen där uppe ska tapetseras när vi kommer upp till Pajalamarknaden. Sen var det blomsterlandet. Mange skulle ha stroller till gräsmattan så vi får bort maskrosorna. Vi såg att dom hade en ny formula så vi hoppas den är lika bra som den vi brukar köpa. Sen var det biltema, nå annat grejs till båten. Sen hem och tog en fika på altanen. Vi började prata om när man kan plantera sommarblommor och bestämde att imorgon (idag) blir det att köpa blommor och ett körsbärs träd. Nu är det färdigt med äppelträd för oss. Rebecca fick jätteont i ena örat och bara skrek att det gjorde så ont. Hon fick ta nässpary och ipren var 4e timme, så det skulle hjälpa med värken. Hon var inte alls pigg när vi kom hem från alla affärer. Hon ville inte vara ensam heller under tiden vi var borta så hon valde att följa med. Jag somande fort när jag väl gick och la mig, var helt slut. Jag hann nog inte ens lägga huvudet på kudden så sov jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar