tisdag 22 juni 2010

Flera dar sen

Det är alltid dåligt väder när det är helg. Helgen har med andra ord varit rätt tråkig eftersom det har regnat både lördag och söndag. I lördags hade Rebecca sin tjejkalas där hon hade bestämt att se film och äta chips, popcorn, ostbågar, jordgubbar med smält choklad, glasstårta och läsk. Dom var tio stycken. Det blev en lyckad kväll för henne. Hon fick fina och bra presenter. Under tiden dom såg film var jag och Mange i gille och såg prinsessbröllopet, kunde som inte låta bli att titta på det. Hon var jättefin tyckte jag. Söndagen hände ingeting, det var bara lugnt och tråkigt.
Igår städade jag hela huset, ja eller Linus rum är kvar, hade tänkt ta det idag, men när jag vaknade orkade jag helt enkelt inte. Får ta det nån annan dag. Tvättat bort all smutstvätt är oxå gjort, vilket är skönt.
Snart är det midsommar och vi har inga planer, ovanligt (not) Inga barn har vi ialla fall. Vi får se vad vi hittar på. Behöver ju inte dansa till nån midsommarstång ialla fall ;)
Blir galen på min bil. När jag och Rebecca skulle iväg till en affär idag så startade den inte, helt slut batteri. Ändå har Mange laddat upp den en gång för inte så längesen. Men nu är den helt tom igen. Måste nog köpa ett nytt batteri nu, vågar inte fara nånstans heller, tänk om bilen inte startar när jag ska hem.
Plugga går inte heller så bra. Så fort jag ska sätta mig ner och läsa så börjar Rebecca gnälla att hon inte har nå att göra. Det är som att hon inte förstår att jag måste få sitta i lugn och ro och läsa. Det här är sista veckan, sen är det över för denna gång, då har jag sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar