torsdag 3 juni 2010

Jordgubbslandet

Huset är städat, skönt. Igår började jag rensa bort ogräs från jordgubbslandet. Oj oj vad jag skulle vilja göra om det. Gräva ur massa jord och sätta dit nytt, så det blir fräscht. Kanske nästa sommar. När Linus kom hem for vi på Coop och köpte täckduk till jordgubbarna. Nu får det räcka med att rensa ogräs. Efter middagen satte vi dit täckduken och det var riktigt bra.
Dom nya grannarna kom igår med lillbebisen och då var jag bara tvungen att gå och kolla .Guuud vad söt hon var och så liten. Man glömmer fort hur små dom egentligen är när dom är nyfödda. Än så länge är vi nöjda med dom nya grannarna, dom är trevliga.
Idag blir det nog en lugn dag, regnar ute. Rätt skönt att bara ta det lugnt ibland. Ska gå och lägga mig se lite tv snart tänkte jag. Linus och hans klass skulle cykla till Karlsvik camping idag, men skulle det regna så ska dom bada på badhuset istället. Så imorse var det matsäck som skulle göras åt honom. Men han fick gott hjälpa till.

Före... (har sett värre ut)

Efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar