fredag 16 oktober 2009

Brevet har kommit..

Idag har brevet kommit från advokaten och då vet jag att Linus pappa oxå har fått det. Det stod lite allt möjligt där, bl a att Linus ska komma hem omgående eftersom jag ÄR boendeförälder, nå mer tänker jag inte skriva om här vad som stod i brevet.
Fick ett sms från Linus pappa där han skrev:
-Du vill att du berättar hur jag gör för att Linus ska vilja komma till dig. Har försökt att han ska ringa dig men han vill ju inte.
Som ni märker så skriver han lite galet... jag svarade honom detta:
-Det är ditt bekymmer, visa vem som bestämmer för en gångs skulle kanske. Hem ska han, så är det. Du har fått brev som säger vad som gäller.
Dröjde inte länge innan svaret kom från han pappa igen:
-Du fundera vad som är fel. För jag kommer inte att tvinga Linus att åka spelar ingen roll hur många brev som skickas, har pratat med skolan och dom sa att dom tycker att Linus borde få börja välja.
Än en gång det handlar inte om att dom ska tvinga honom att komma hem utan att tala honom till rätta, muntra upp honom på ett positivt sätt att vilja komma hem.
Jag har erbjudit dom att Linus ska få prova bo hos pappa men att han då måste komma hem och prata igenom det i lugn och ro, men som sagt det kunde dom inte göra, dom tog inte chansen helt enkelt.
Efter det så tänker jag inte svara på han sms eller samtal. Han VET vad som gäller. Sen förstår jag inte att skolan kan yttra sig om en sån sak. Dom har inte varit med om detta från början, alltså när Linus var liten. Så dom har ingen susning om vad detta gäller egentligen. Ska nog ta och prata med dom hur dom kan säga så. Men det är klart det kan ju vara så att Linus pappa har uppfattat det så, det behöver alltså inte vara så i verkligheten. Men en fråga ska dom absolut få så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar