fredag 9 oktober 2009

Natten.

Hur ska jag förklara den här natten då. Mange skulle bara se hur jag såg ut i masken och ville även höra hur maskinen lät. Jag var lite tveksam först för jag vet vilket retsticka han kan vara och ibland kan det var mindre kul :)
Jag trodde aldrig att jag skulle somna, men till slut lyckades jag ändå. Att andas med näsan gick alldeles utmärkt, trodde faktiskt inte det. Vi ett tiden på natten vaknade jag, att jag behövde på toa (som vanligt) ja hur gör man nu, jag hade nämligen glömt bort och fråga sköterskan. Men jag kopplade ur slangen ialla fall och stängde av maskinen. Märkte även att grejen jag skulle ha på pekfingret inte satt kvar, hur tusan ska jag göra för att den ska sitta kvar resten av natten tänkte jag, den ska ju mäta syret och pulsen. Så den är viktig att den sitter. När jag kom tillbaka från toan så var det lite tjorvigt att sätta tillbaka slangen, var tvungen att tända lampan och tjorva på en stund. Men jag somande rätt snabbt ändå efter det. Sen har jag nog sovit tills Mange släppte in Kungen, då tog jag av masken och det, visste att jag inte skulle somna om nå mer.
Jag kände mig inte så värst pigg på morgonen när Kungen kom in, men jag kan tänka mig att det tar några dagar innan man vänjer sig vid denna mask och det. Jag känner lite att jag har ont i nacken, banden som ska hålla fast masken hade glidit till nacken. Men jag får nog se till att det sitter ordentligt bakom huvudet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar