fredag 9 oktober 2009

Ej hemma

Linus har inte kommit hem ifall ni undrar det. Men hade fått ett mail av hans lärare att han hade varit i skolan igår. Få se om han är i skolan idag.
Jag har frågat runt lite grann om vad det kan bli för böter om avtalet inte hålls av den andra föräldern och detta svar har jag fått:
Mellan 2 000-10 000 per barn och umgängestillfälle är vad som brukar yrkas, om umgänge är direkt oförenlig med barnets bästa så blir det inget vite.
Vet inte riktigt vad det sista betyder. Men böter ska jag yrka på, för detta är inte alls bra. Det tokiga är att dom inte ens hör utav sig till mig. Jag verkar inte alls existera i deras liv. Hur kan man vilja att ens gemensamma son inte tar /har kontakt med sin mamma. Jag fattar det inte.
Vilka idioter säger jag bara.

1 kommentar:

  1. jag TROR det betyder att ifall du hindrat umgänge mellen far och son utan skälig orsak. men det har ju du verkligen inte gjort.

    SvaraRadera