måndag 19 oktober 2009

Dessa sms krig!

Direkt på morgonen så började Linus pappa att sms till mig. (jag blir så jävla less)
Pappan:
-Hej. Hörde av Linus att du inte vill att han ska komma hem.
Jag:
-Lägg av! Han frågade om pandasakerna hade kommit och jag svarade nej. Han ska hem idag.
Pappan:
- Ring och prata med han, jag kan inte tvinga han.
Jag:
- Det är ditt ansvar och se till att han kommer hem, inte mitt. Kan väl inte vara så jävla svårt att säga: "Idag ska du till mamma." Det får ju jag säga när han ska till dig.
Pappan:
-Ring till han nu på min mobil.
Jag ringde inte... varför ska Linus pappa lägga över allt ansvar på mig hela tiden??
Pappan:
-Oki. Om du inte vill ringa sluta skicka hot då. Så han ska ha dåligt samvete, för de spelar ingen roll för mig om han är hos dig eller mig. Han sköter skolan.
Jag:
- Hur trög får du vara. Det är ju det som jag ska prata med Linus om, vart han vill bo osv. Han måste då komma hem så han och jag kan prata om det i lugn och ro. Fattar du!
Pappan:
-Jag har sagt att han ska till dig men han vägrade. Och tänker inte kasta ut han från mig. Du har ju dina bidrag ändå så sluta tjorva. Låt pojken vara som han vill nästa gång kanske han vill vara hos dig. Ingen ska ta dina bidrag var inte orolig för det. Pojken växer ju bara av att få ta lite ansvar.
Jag:
- Bull Shit! Du har inte gjort ett skit. Om du hade gjort det så hande Linus varit hemma vid det här laget.
Pappan:
-Gjort ett skit. Hur var det när jag ville byta helg. Du vägrade. Men hur gjorde jag då, jag gick med på det.
Där slutar jag svara honom för han kan inte hålla det som diskuteras eller bråkas (tolka det hur ni själva vill) nämligen att Linus ska komma hem. Det här med att byta helg var inte min idé, det var så här att Rebeccas pappa ville byta helg för att han eventuellt skulle börja jobba i Norge. Så jag frågade i min tur om han kunde tänka sig att även byta helg för Linus eftersom jag vill ha mina barn samtidigt. Och det var inga problem då enligt Linus pappa.
Har även fått ett samtal från advokaten att Linus pappa har ringt dit och sagt att han inte tänker tvinga Linus hem. Hon hade svarat att det är hans föräldraansvar att se till att han kommer hem till mig. Pappan hade även sagt att vi kan ha ett samtal på skolan om detta. Men det är inget bra allternativ. Advokaten tyckte hellre att vi ska ta hjälp att familjerätten på soc. Pappan hade ringt dit och sagt att vi måste få en akuttid, men vi hamnar i kö så att säga. Advokaten tyckte att jag oxå skull ringa dit. Jag har en kontaktperson där som jag ringde till och lämnade ett meddelande. Hon ringde precis när jag hade hämtat upp Rebecca för hon hade tid hos tandläkaren. Hon skulle återkomma senare på eftermiddagen. Så nu sitter jag och väntar.
Det som är så himla dumt med dessa bråk hit och dit är ju att Linus kommer i kläm i allt detta. Men jag vet inte vad annat jag kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar