tisdag 27 oktober 2009

Jobbet!

På jobbet idag hade vi ett möte. Inget roligt möte heller. Det gäller nerskärningar på bl a våran lilla grupp. 2 st ska bort. Och Telia går ju efter hur många år man har jobbat, jag har jobbat i 10 år och är en av dom som lär få gå från våran grupp. Känns inget vidare.
I Luleå är vi 3 st grupper som är inblandat i det här eländet. Det är så här (om jag nu har fattat allt korrekt) om nån i dom andra grupperna har mindre år än mig så kan jag "peta" ner dom, alltså att jag tar deras jobb om jag har den rätta kompentensen vill säga. Det är lite som fia med knuff metoden. Om jag tackar nej till nåt jobb som erbjuds inom Telia så får jag gå hemma med lön i ett år. Viket inte är fy skam, men under den tiden gäller det att hitta nåt annat jobb. Under november månad kommer vi få veta vilka som måste gå vidare eller hur jag nu ska säga. Så jag ställer in mig redan nu att jag är drabbad, sen om det blir så att jag jobbar kvar på Telia med något annat jobb än vad jag jobbar med idag eller om jag kommer gå hem med lön ett år återstår att se.
Jag har alltid trott att våran lilla grupp är säker med tanke på att vi är dom enda som jobbar med privat administration, men icket sa nicket. Man ska aldrig gå säker. Jag känner mig jätteförvirrad just nu, vet inte vad jag ska tycka eller tänka. Tänk om Mange oxå skulle bli uppsagd, vad händer med huset vi har??? Har man råd att ha hus om båda är arbetslösa..... tror inte det. Nu är det ju inte på tapeten att Mange oxå får gå, men som sagt man vet aldrig.

2 kommentarer:

  1. "Inte på tapeten" - blev ju lite roligt med tanke på Manges jobb :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag såg det när jag skrev meningen, rätt kul.

    SvaraRadera