måndag 17 september 2012

Vecka 37: helgens middagar

På lördag höll Mange på med det sista med garage golvet. Skönt, så vi kan börja ställa in lite grejer som vi har ute på gården.
På lördag vart vi bjuden på middag och min syster Susann. De bjöd på grillad älg-kött (kommer inte ihåg exakt vad det var för köttbit) och grillad kyckling till barnen. Till det fick man välja om man ville ha potatisgratäng eller klyft potatis och sallad. Det var faktiskt gott. Jag som aldrig har varit så värst förtjust i älgkött. Men när jag fick reda på att det var älgkött så sa jag:
- hujja, vad har jag ätit, med glimten i ögat.
Efter maten gick jag, Susann och en kompis till henne på en liten promenad, det var skönt. Kungen fick givetvis följa med.
På kvällen såg vi Luleå Hockey på TV när de mötte Skellefteå och Luleå vann. Det var en spännande match. Efter matchen for vi hem.

På söndag hade jag och Vicky bestämt att vi skulle fara på bilbingo i Måttsund. Det var säsongs-avlutning och jag hade sagt till mig själv att jag ville fara på bilbingo en gång denna sommar ialla fall. Rebecca följde oxå med. Tyvärr vann vi inget, fast det var nära några gånger. Men nära skjuter ingen hare, det är väl så man säger. Efter bilbingot for vi till Restaurangen Goodwill och åt middag. Det var otroligt gott. Där åt jag kyckling med ananas + ris. En av mina favoriträtter när det gäller Kinamat. Rebecca valde Friterad kyckling och ris.
Mange kunde inte följa med varken på bilbingot eller restaurang besöket eftersom han skulle fara upp till Gällivare och jobba. Det blir bara jag och Rebecca hemma i veckan, och Kungen givetvis ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar