torsdag 20 september 2012

Vecka 38: torsdagen middag

En dag kvar till Mange kommer hem. Måste erkänna att saknaden finns. Känns lite tomt när han inte är hemma.
På söndag har Rebecca basket cup hela dagen, hon ska spela 4 matcher och första matchen börjar kl 9,00. De samlas alltid 30 minuter innan, så de hinner med uppvärmning och lite prat inför matchen. Det ska bli spännande och se. Det var den sovmorgonen på söndag ;) Cupen hålls till i Arcus hallen.
Idag har vi haft skoldag. Läraren har pratat om palliativ vård (vård vid livets slut). Vi har pratat om det i andra kurser så det kändes lite tjatigt, men så otroligt viktigt. Så jag kan förstå att det kommer upp i alla kurser.
Ikväll blir det att se Luleå hockey spela match, det ska bli spännande.
Middagen blev enkel, dvs.:

Stekt palt med fläsk
Jag steker alltid palten med mjölk, tycker det blir mycket godare än att bara steka med smör. Men det är en smaksak. Jag försteker den först med lite smör och sedan häller jag i mjölken. Jag har blivit uppväxt med att steka palten i mjölk. Till palten hade vi rimmad sidfläsk och lingonsylt.

Rebecca är allt bra underlig ibland, hon vill äta palt med hallonsylt och det får hon oxå göra :)

Så gott!
Igår gjorde jag något som jag aldrig har gjort förut. Det var pirrigt och väldigt spännande. Vill inte gå in på det så mycket just nu. Vill tänka igenom ordentligt först om jag vill dela med mig av det eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar