måndag 17 september 2012

Vecka 38: måndagens middag

Pappa kom förbi efter 12, vi skulle fara och titta på gardiner till hans kök. Vi for först på Dollarstore, men de hade så dåligt med gardiner. Jag köpte lite hårspännen och hårsnoddar till Rebecca. Vi for sedan till Jysk och Rusta och kikade på gardiner och på Jysk hittade vi ett par som var fina som pappa köpte. Där köpte jag hårschampo till Rebecca och en svart gosig filt till mig. Jag vill även fara till Media Markt och köpa en ny vattenkokare. Våran började bli helt slut. Den slutade aldrig koka, utan man är tvungen att slå av den. Så nu var det dags. Kollade även på en ny elvisp. Men jag vart snål så jag avvaktar med den tills senare.
Till middag idag blev det:

Ugnspannkaka med bacon
4 st ägg
8 dl mjölk
5-6 dl vetemjöl
salt
1 pkt bacon
25-50 gram margarin

Gör så här:

  • Vispa ihop ägg och mjölk.
  • Tillsätt salt (jag mäter inte upp saltet utan tar ca 1 tsk) och vetemjöl.
  • Vispa bort alla klumpar, smeten ska bli ganska tjock.
  • Slå på ugnen 225 grader
  • Smält margarinet i plåten.
  • Tillsätt smeten och lägg bacon bitar över smeten. (jag brukar även trycka ner bacon bitarna lite grann i smeten)
  • Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter eller tills den har blivit gyllenbrun.
Jag använde en mindre ugnsform.

Kaviar smörgås är ett måste för mig när jag äter ugnspannkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar