onsdag 26 september 2012

Vecka 39, måndagens middag

Hade en trött tjej som helst inte ville gå till skolan idag. Men till slut kom hon upp från sängen, mitt lilla hjärta. Det tog hårt igår efter alla matcher.
Jag och Sanna träffades på skolan för att gå igenom redovisningen som vi ska ha imorgon, torsdag. Vill INTE, men måste för att få betyg i kursen.
På kvällen hade Rebecca sin sista brottning träning via sitt basketlag på Arcus.

Till middag gjorde jag:
Fiskpinnar med potatis och egen gjord fisksås:
Jag är så lat så jag köper färdiga fiskpinnar och steker dem och kokar potatis. Enkelt och snabbt :)

Fisksås:
1 liten (2 dl) burk creme fraiche
1 röd lök
1 rött äpple
1 dm gurka utan kärnor
Sweet chilisås
salt/peppar

Gör så här:

  • Finhacka löken, äpplet och gurkan.
  • Blanda ihop alla ingredienser i en skål tillsammans med creme fraichen.
  • Tillsätt sweet chili sås efter din egen smal och tycke.
  • Salta och peppra.
En god röra.

Röran var väldigt god till fiskpinnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar