onsdag 26 september 2012

Vecka 39, onsdagens middag

Idag har jag varit till läkaren och gjorde en undersökning på min hals, hon bad en annan läkare oxå komma och kolla. De tyckte att körtlarna var lite svullna, men på olika sidorna. Det slutade med ialla fall att jag har fått stämbands inflammation. Läkaren sa att jag måste vila halsen genom att vara tyst, får absolut inte prata i telefon eller viska. Kommunikationen här hemma blir genom att skriva lappar. Hur tusan ska detta gå?! Och minst 10 dagar, är det möjligt. Jag är så jäkla less, men nu är det bara att gilla läget om jag ska bli bra. Mange glömmer bort ibland och ställer frågor när vi inte är i samma rum och jag är bara tyst, då kommer han på sig. Samtidigt är det skönt att bara vara tyst, för det är otroligt jobbigt att prata.
När jag blev klar hos läkaren så var det bara att fara till skolan, vi har ju denna redovisning imorgon, och det får jag absolut inte göra. Läraren tyckte att jag skulle komma imorgon och stå där framme med Sanna och hon berättar sin del och visar bara min del. Jag tycker så himla synd om henne. Hon har panik, men Sanna är otroligt duktig tjej så det här kommer hon klara galant.
Sen for jag och handlade en färdiggrillad kyckling och grönsaker till en sallad som vi skulle ha till middagen.

Kycklinggryta med ris och sallad:
1 grillad kyckling eller 1 filé/person
2 dl krossade tomater
2 dl matlagningsgrädde
2 vitlöksklyftor
0,5 lök
1 grön paprika
3-4 msk sweet chillisås
salt
peppar
grillkrydda

Gör så här:

  • Hacka löken fint.
  • Skär paprikan i bitar.
  • Plocka ur om ni köper färdiggrillad kyckling.
  • Fräs löken en stund och krossa vitlöken och låt den fräsa med en stund.
  • Tillsätt kycklingen krossade tomater, grädden.
  • Om ni väljer kycklingfilé ska ni låta den stekas och sen tillsätta krossade tomaterna och grädden.
  • Häll i sweet chillisås, jag använde 3 msk.
  • Sätt rikligt med salt, svartpeppar och grillkrydda. Men glöm inte att smaka av så det blir den smak som ni gillar.
  • Tillsätt sist paprikan.
  • Serveras med kokt ris eller nudlar och en sallad.

En otroligt god kycklinggryta.
I min smak blev den lite stark, men den var ändå jättegod. Tycker ni ska prova göra den. Mange åt och åt och åt. Han verkligen älskade den. Eftersom Rebecca inte ska äta tomater så fick hon äta kycklinglår och ris istället för grytan.
Rebecca är och säljer toalett papper med sitt basketlag. Hoppas hon inte blir allt för kall så hon blir sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar