fredag 28 september 2012

Vecka 39, torsdagens middag

På förmiddag hade jag skola och denna redovisning. Eftersom jag inte får prata stod jag tyst där framme och klickade fram bilderna som jag och Sanna hade kämpat med. Sanna fixade detta galant, hon är så otroligt duktig, förstår inte varför hon var så nervös innan. För min del var det faktiskt rätt skönt eftersom jag hatar att redovisa.
Efter skolan gick jag och Sanna på stan en stund i spöregnet. Helt sjukt vad det regnade. Men fort gick det. Jag behöver nya skor och vet exakt vilka jag ville ha, men tyvärr hittade jag dom inte. Jag hittade däremot en jättefin stickad tröja på Gina Tricot för 199 kr som jag köpte.
Rebecca börjar få ont i sitt ena knä när hon spelar basket, väldigt vanligt för tjejer att få det i den här åldern. Det har med muskulaturen runt knäet och samtidigt så växer dom. Jag tänkte hon skulle få börja att använda knäskydd och var på varje sportaffär i hela stan, men ingen hade knäskydd i extra small. Jag trodde en det skulle bli en enkel uppgift att skaffa, men ack vad jag bedrog mig.
Körde hem Sanna och svängde förbi Intersport här på Storheden istället och där hade dom knäskydd till henne. Det kändes skönt. Imorgon, lördag ska hon till Arvidsjaur på basketläger. Hoppas att knäskyddet hjälper så hon slipper få ont.
Idag skulle Rebecca göra middagen och vi väntade att hon  skulle komma hem. Klockan gick och till slut sms jag henne och frågade när hon skulle komma hem. Hon tyckte att jag skulle göra middagen idag istället. Men herre gud, jag hade inga planer för det. Först tänkte jag om vi skulle lyxa till oss med att hämta mat från Max, men Mange orkade inte hämta mat och eftersom jag inte får prata så blev det inget med det.

Så det blev varmkorv med bröd. Ingen ordentlig middag enligt mig. Det är mer lunch mat, men ibland så blir det så här.

Idag däremot ska Rebecca göra middagen. Planeringen för dagens middag är redan klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar