onsdag 26 september 2012

Vecka 39, tisdagen middag

Igår gjorde jag det sista inför redovisningen. Få se om jag kan redovisa över huvud taget. Jag har varit jättehes i 1,5 vecka. Jag kan knappt prata. I morse ringde jag till vårdcentralen och fick en läkartid 13,45. En läkare måste undersöka min hals nu, för så här länge brukar jag inte vara hes. Det blir bara värre och värre för var dag som går och nu är jag less på att inte kunna prata normalt utan låta som.... ja det vill jag inte ens skriva här. Men less är jag.
Sen for jag iväg med Vicky för att följa henne på lite ärenden. Vid 3 tiden for vi och hämtade upp Rebecca, hon ville fara på Dollar Store och kolla på en mössa som hon tyckte var cool. Det är en svart toppenluva med texten "skitsnygg" :)) Jag köpte lite annat när jag väl var där. Jag behöver nya höstskor så vi tittade in på Sko kanonen när vi var i närheten, men de hade inte de skorna jag vill ha. Jag går med mina foppaskor ännu och känner att jag börjar frysa om fötterna.

Till middag blev det:
Köttfärslimpa med kokt potatis:
4 port.
500 gr köttfärs
1 lök
2 tsk salt
1 krm svartpeppar
ströbröd
mjölk

Gör så här:

  • Jag brukar blanda ihop 1 dl mjölk och ströbröd. Jag vet inte exakt hur mycket ströbröd jag använder, men den ska bli en tjock röra när den har stått en stund.
  • Finhacka löken.
  • Tillsätt salt, peppar och löken.
  • Lägg i köttfärsen och blanda ihop ordentligt.
  • Forma köttfärsen till en limpa i en ugn säker form.
  • Grädda 225 grader mitt i ugnen i ca 25-30 minuter.
  • Till köttfärslimpan kokade jag potatis, gräddsås, lingonsylt och smörgåsgurka.
I min familj "slåss" vi om kanterna på köttfärslimpan,
dom tycker vi är extra goda ;)
På kvällen hade Rebecca baksetträning. Det är nåt varje dag känns det som. Men hon var duktig som cyklade dit och hem.
Luleå hockey spelade match igår, men tyvärr förlorade dom denna gång. Väldigt synd. Jag såg inte så mycket av den om jag ska vara ärlig, tyckte det var en tråkig match enligt mina ögon.

2 kommentarer:

  1. Vad sugen jag blev på köttfärslimpa. Det ska jag göra till veckan. I veckan har vi "äta rester vecka från frysen"

    Håller med om att matchen var tråkig igår.

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag att du ska göra :) Enkelt, bra och gott. Den fixar till sig på egen hand i ugnen, gillar sån mat :)

    SvaraRadera