fredag 7 september 2012

Kanske dags att skriva lite, är ett tag sen nu ;)
Sommarjobbet är nu över, vilket känns skönt. Har knappt varit ledig fast jag bara har jobbat drygt 80%. Det har varit lite strul med min lön, men det håller på att ordna sig nu, vilket är skönt. Hatar när det strular. Jag har även varit så besviken på mitt schema. Jag valde att få jobba 80% för att jag skulle få vara lite ledig med mina barn under sommaren, men har ändå i stort sett fått jobba varje dag. Har med andra ord inte haft "lång ledig" som jag hade förra sommaren. Då kunde jag vara ledig torsdag, fredag, lördag och söndag. Men inte denna sommar.
Jag har under en längre tid varit hemskt sugen att jobba nätter, såg att vikarie förmedlingen sökte extra folk så jag sökte dit och fick "jobbet", vilket känns kanonkul. Där får jag lägga mig tillgänglig för jobb när jag vill jobba. Så självklart blev det nätter. Jag har fått jobba 3 nätter i Råneå på ett boende. Var väl inte mitt första hands val, men kan ju inte tacka nej när jag väl är tillgänglig. I egentligen får man bara jobba på dom ställen som man är introducerad/jobbat tidigare. Sa att jag aldrig har jobbat i Råneå, men de hade sagt att det inte gjorde något. Jag har inte så jättemycket erfarenhet inom boende som jag har inom hemtjänsten. Men det gick faktiskt bra.
Skolan har ju oxå börjat igen, och gud vad trögt det har gått. Men nu har det börja lossna, och även det känns så skönt. Det är inte bra med längre ledighet från pluggande, man kommer ifrån det fort. Är snart klar med alla inlämningsuppgifter i den här kursen jag går nu. Tack vare att jag har fått låna Sannas bok under tiden hon är i utlandet.
Barnens skolor har oxå börjat, det känns skönt. Alla rutiner är på plats igen. Snart far Rebecca till utlandet med sin pappa, hon fick det i present när hon fyllde år i somras. Under höstlovet åker hon till Kanarieöarna (tror jag det var). Hon har nedräkning nu kan jag säga. För Linus rullar det på. Har börjat 9-an nu och nu gäller det att sköta skolan med läxor och allt vad det innebär så han kommer in på den linje han vill gå. Hoppas att han fixar det.

I onsdags var pappa tvungen att ta bort Tina. Åååå vad jobbigt det var. Hon var så fin. Ja, hon var världens finaste hund. Och tankarna går till pappa hur han kommer att fixa detta, nu är han ännu mer ensam. Men Tina har haft det så otroligt bra där uppe med pappa. Så bra som bara en hund kan ha det. Det kommer kännas konstigt att fara upp och hon inte är där. Men nu lider hon inge mer <3 p="p">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar