fredag 28 september 2012

Vecka 39, fredagens middag

Det har varit så tyst och skönt hemma under dagen. Kungen undrar nog lite vad det är med mig, ibland tittar han så konstigt på mig. Precis som om att han tänker "matte, varför pratar du inte med mig?" När vi går ut och går så kopplar jag honom, brukar aldrig annars göra det. Men bättre att ha honom kopplad när jag inte kan/får ropa på honom. Så fort resten av familjen kommer hem så ställs det massor frågor och jag förstår att de inte alltid tänker på att jag inte får prata, men jag kan bli så irriterad. Jag har myst framför tv-n och sett filmer. Har varit en skön dag med andra ord.
Till middag var det Rebeccas tur och det blev:
Hemmagjord pizza:
Vi köper för det mesta alltid Kungsörnens pizzadeg som man måste knåda ihop själv. Nån gång har vi köpt dessa pizza kit men Mange är inte så förtjust i dom. Jag tycker dom är kanonbra, det går snabbt och är enkelt.
Jag hjälpte henne lite grann med degen men sen fixade hon det själv. Alla vill ha olika på sina pizzor:
Rebecca vill ha tomat, ost och skinka.
Jag vill ha tomat, ost, skinka, ananas, tonfisk.
Mange vill ha tomat, ost, skinka, tonfisk och musslor.
När Linus är här vill han ha tomat, ost, skinka och ananas.
Eftersom vi brukar göra i en stor pizza i långpanna så kan ni ju förstå att det blir en del krockar. Idag nöjde jag mig med Rebeccas pizza. Mange får alltid musslor, vi uteslöt tonfisken den här gången.


Imorgon ska Rebecca på basketläger till Arvidsjaur lördag till söndag. Ingen sovmorgon imorgon för oss. Klockan 07,15 ska dom samlas och avfärden är klockan 07,30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar