fredag 14 september 2012

Vecka 37 : onsdagens och torsdagens middag

Igår hade vi skoldag mellan 12,30-15,30 lugna dagar. Men läraren är såå tråkig att lyssna på. Hon är inte som de andra lärarna jag har haft. Som slutprov ska vi i demensboken göra en gruppuppgift som vi ska redovisa för klassen antingen som teater, sjunga,eller liknade. Jag frågade läraren om det gick bra med bildspel i powerpoint och det gjorde det, TACK och lov. En sak är då klart att jag tänker inte spela någon teater eller sjunga. Fick panik när hon sa det, för är det något jag verkligen avskyr så är det att redovisa för andra människor. Jag och Sanna kommer göra ett bildspel i Powerpoint.

I veckan frågade Rebecca om hon fick göra middag en dag i veckan. Och SJÄLVKLART får hon det. Bara tanken att slippa laga mat nån dag/vecka är ju helt underbart. Men jag har förklarat att minst dagen innan måste hon veta vad hon ska göra så man har allt hemma osv. Det ska bli spännande.



Onsdagens middag blev det stuvade makaroner och korv.

Torsdagens middag var det hemmagjorda köttbullar, potatis och stuvade morötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar