måndag 21 september 2009

Bakning

Igår vart det mycke bakning i vårt hem. Först började Mange och Linus baka bröd....en sån där mix med allt i, de enda man behöver är att tillsätta är vatten. När deras deg höll på att jäsa så ville Rebecca baka chokladbollar och sen var det middagen som skulle göras och det var hemmagjord pizza. Jag tog det lugnt mest hela dagen, vilket var skönt. Så fort barnen ville nå sa jag åt dom att gå till Mange. Vi for en sväng till Djurmagasinet och kollade läget där. Jag duschade även Kungen, han ska trimmas imorgon (tisdag) och då vill jag att han är någorlunda ren.
Idag på jobbet var jag så trött orkade knappt tänka. Så när jag kom hem gick jag och la mig en stund. Det var skönt. Känner att mitt humör inte är det bästa när jag är så trött.
Linus kom hem från skolan när jag låg och sov, jag vaknade till men orkade inte kliva upp än. Rebecca kom hem efter halv 4, hon hade ramlat med cykeln så hon hade lite ont i knäet. Efter middgen kom Olivia hit för att vara med Rebecca. Linus for redan vid 4 tiden till sin pappa, dom skulle fara och fiska en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar