måndag 7 september 2009

Nyskördat äpple

Igår skördade vi ett av våra 2 äpplen från vårt lilla äppelträd och delade på den, och tro det eller ej, men den gick och äta.


La den brevid en paprika, men det var ändå svårt att se hur stor den var.

La den i min hand istället, så nu kanske ni kan gissa hur stor den var.

Linus kom hem en stund innan han for upp till farmor och farfars stuga för älgjakten i veckan. Han har fått ledigt 4 dagar från skolan för att jaga älg. Så hoppas den blir lyckad. Fast jag var i valet och kvalet om han skulle få ledigt. Till middagen åt vi grillad kött och pommes frites. Det var faktiskt gott fast jag inte är så förtjust i kött. Rebecca var inte hemma, hon var med Olivia hela dagen.
Idag på jobbet hade jag huvudvärk hela dagen, vad hemskt att sitta framför en dator med huvudvärk. Den blir liksom värre då. Men jag stod ut ialla fall.
Jag var inte så flitig som jag brukar vara kan jag erkänna. Men vadå, man kan ju inte alltid vara på topp.

1 kommentar:

  1. Hej Helen!
    Hörde av Margareta att du var intresserad av allergisprutor till Linus. Dom heter specifik immunterapi (SIT) kallas även för hyposenibilisering eller kort och gott allergivaccination. Man tar sprutor 1ggr/vecka till en början. Tror att det är i 15 veckor. Sedan tar man var 6:e vecka. Så småningom en spruta/ år.
    Ha det bra! /Marina

    SvaraRadera