onsdag 30 september 2009

Gympaskor

Igår efter jag hade jobbat klart gick och Sara och åt lunch på Östens Pärla, dom har en sån kanongod buffé. Man blir alltid så proppmätt när man har ätit där. Kul och trevligt var det. Vi pratade lite om att eventuellt gå på promenad senare på kvällen. Men jag var tvungen att avstå. Efter middagen vart jag så himla trött, visste varken ut eller in. Det är rikigt jobbigt att vara så himla trött. Jag gick och la mig på soffan, somnade på 5 röda sekunder. Vaknade av att jag snarkade..... men snart får jag snark-apparaten. Nästa vecka på torsdag ska jag hämta den. Jag och Linus for och letade gympaskor till honom. Dom får inte ha svart sula, det var inte lätt att hitta såna skor och med storlek 42-43. Efter att ha varit på varenda skoaffär på Storheden gav jag upp. Vad gör man om man inte hittar gympaskor utan svart sula??? Jag tycker det är lite överdrivet från skolan att man inte får ha skor med svart sula. På nya skor brukar det inte färga av sig har jag hört. Rebecca behöver oxå nya gympaskor, hon har ett par som hon kan ha men har svart sula. F-n, jag skiter inte pengar som kan köpa skor hit och dit för att skolan har bestämt det. Jag kan samtidigt förstå om dom har en ny matta i gympasalen att dom inte vill att det ska bli förstörd. Men undra om skolorna vet att nya skor inte färgar av sig????
Idag efter jobbet for jag förbi Skokanonen och där hittade jag ett par gympaskor till Linus, tack och lov.
Samma sak idag när jag kom hem var jag bara tvungen att gå och lägga mig en stund. Vaknade av att Linus kom hem med en kompis, var helt borta. Ögonen ville inte öppna sig riktigt. Efter vi hade ätit så kom Olivia för att vara med Rebecca. Jag for på apoteket för att hämta ut mediciner, skulle ha gjort det för flera dagar sen egentligen, men nu är det gjort.
Imorgon far Linus till sin pappa, vi har bytt helger nu, så därför är han där 2 helger i rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar