tisdag 17 augusti 2010

Baket fortsatte idag

Vid lunchtid kom pappa, Susann, Sofia och en kompis till Sofia. Det gick fort att plocka vinbären i bägaren hon hade med sig. Vid halv 2 tiden for dom hem, tjejerna skulle på kalas. Jag och Rebecca låg en stund i poolen, det var skönt. Rebecca ville baka äggfritt till David som kommer imorgon. Hon tyckte jag var så tråkig som inte ville bada, men vem vill bada i kallt vatten? Inte jag, hade det varit 22 grader hade jag badat men nu var det ju inte det. Det vi bakade idag var hallongrottor med marsanpulver, chokladhavrerutor. Efter det bakade Rebecca chokladbollar. Recept kommer senare. Nu har vi ialla fall bakat färdigt för ett tag framöver.
Nu längtar både jag och Rebecca tills imorgon när Johanna, Sanna och David kommer på besök. Dom har lovat fint väder med inte så jättevarmt. Vi får se vad vi hittar på. Dom får bada i poolen, endast 18 grader varmt vatten. Men har dom kunnat bada i 12 grader, så borde 18 grader vara riktigt varmt :-)
Kvällen förblir lugn framför tv-n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar