tisdag 31 augusti 2010

Barnen

Linus ringde på söndagen och berättade att han äter pencellin (stavas det så?) han har fått spottkörtelinflammation. Hade aldrig hört talas om det. Gick och läste om det på nätet, är kanon att nätet finns som man kan läsa om sånt man aldrig har hört talas om. Senare på dagen kom han förbi hem för att hämta sin dator, då fick vi se hur han såg ut. Herre gud säger jag bara. På ena sidan av halsen och kinden var han alldeles svullen. Han var som snedvriden på något sätt, svårt att förklara. Jag fick känna på halsen och det var svullet och hårt. Under tungan var han oxå svullen. Han såg inte alls bra ut och hade himla ont. Han hade problem och äta. Han var hemma från skolan igår (måndag). När han kom från sin pappa så hade svullnaden gått ner, så idag fick han gå till skolan. Jag följde med honom igen, ville prata med hans mentor angående hans dator som han fortfarande inte hade fått. Men idag fick han det. Linus hade även idrott idag som han fick hoppa över. Jag tror han håller på att bli förkyld som många andra är eller har varit. Han snorar och nyser i ett. Och han vill inte vara hemma från skolan. Nästa vecka börjar jakten och då vill han vara ledig så han och farfar kan jaga i stugan.
Rebecca kom hem i söndags och var frisk, så det blev skola för henne på måndagen. I 2 dagar har hon känt sig utanför på rasterna av tjejerna i klassen, så imorgon ska jag maila hennes lärare, sånt godtar jag inte. Inte så roligt när Rebecca kommer hem och är ledsen. Nån gång har hon varit med någon annan men hon har även gått ensam på rasten. Blir så less. Typsikt tjejer, kan inte vara 3 stycken. Alltid nån som blir utanför. Inge roligt alls, speciellt inte för Rebecca. Efter skolan var hon på badhuset en stund och var helt slut när hon kom hem.
Jag har varit till Mia en sväng idag. Även hon var snorig och hostig. Hoppas hon kryar på sig. Det var kul att se och surra med henne en stund. Under tiden jag var där kom syrran, Roger och Sofia till oss. Roger har dragit lite el som han skulle ha gjort för flera år sedan. Men Mange har inte sagt nå så Roger har trott att nån annan hade gjort det. Men nu är det gjort och det är så skönt. Slippa ha massa skarvsladdar för att en del kontakter inte har fungerat.
Nu ska jag lägga mig och se lite tv så jag somnar nån gång. Lär vara trött när klockan ringer imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar