torsdag 26 augusti 2010

Har en sjuk tjej

Igår kväll nös Rebecca 3 gånger i rad och då vet jag att hon kommer att bli sjuk. Och mycket riktigt, natten har varit lite jobbig för henne. När klockan ringde så frågade jag hur hon mådde och hon mådde sådär. Men hon vill ändå gå till skolan. Jag lät henne gå, jag körde henne dit t.o.m. Pratade med hennes fröken om hon blir sämre och inte orkar får dom ringa hem. Och det skulle dom göra.
Jag följde med Linus till hans klasslärare för att prata lite med henne. Jag hade skickat ett mail till dom igår om att jag vill en kopia på hans schema och att jag skulle vilja ha ett samtal med dom. Jag pratade även om att han måste få sin dator nu och det skulle han få. Blir lite lättare för honom att jobba i skolan om han har den.
När jag kom hem åt jag lite frukost för att sen fara till Vicky i Ale. Vi fikade och surrade i massor, var så trevligt. Före jag for dit var jag förbi syrran för att lämna lite kläder som är för små till Rebecca. Mitt i allt ringde Rebeccas lärare och sa att hon inte orkade vara i skolan nå mer. Har verkligen en tapper tjej, hon vill verkligen gå i skolan. Näsan rinner i ett, hon har ont i huvudet, ryggen och nacken, undra om det är flunsan?
Hennes pappa har ringt och frågat hur det är med henne. Få se om det blir pappa umgänge i helgen, vi skulle höras av imorgon. Om Rebecca blir sämre är det nog lika bra att hon är hemma här. Men som sagt vi avvaktar tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar