tisdag 24 augusti 2010

Promenad idag

Mitt på dagen knackade granntjejen, Johanna på dörren och frågade om jag ville följa med ut på en promenad, och givetvis så ville jag det, fast jag precis hade somnat framför tv-n. Otroligt skönt var det. Min plan är att jag ska börja simma några gånger per vecka. Här i Gammelstad har dom vuxensim 3 dagar i veckan och då hade jag tänkt fara och det är morgontid, vilket passar mig utmärkt. Då kan jag cykla med barnen till skolan på morgonen. 4 månaders kort kostar 450 kronor och det tyckte jag inte var så farligt dyrt. På måndag nästa vecka hade jag tänkt börja. Hoppas att det går vägen med min träning och att jag inte lessnar så fort.
Imorgon kommer Linus hem. Han kom hem en snabbsväng idag för att hämta nånting och då sa han att han kommer imorgon. Han valde franska som tillvalsämne, vilket jag inte tyckte att han skulle välja eftersom han har dyslexi och har ganska svårt med svenskan och engelskan. När han var hemma så sa han att jag ska byta till svenska-engelska istället. Det var en skön känsla att han kom på det själv till slut. Både jag, hans gamla fröken och hjälpfröken har försökt prata honom till rätta. Men det gick inge vidare då. Men Linus hade lovat att om det blir för jobbigt så måste han byta. Vilket han nu kommer att göra. Det känns jättebra. Även denna dag var bra för Linus i skolan, vilket oxå känns jätteskönt. Han lät lite stolt. Jag som har varit så orolig. Han behöver fortfarande extra hjälp med vissa ämnen och det kommer han att få.
Nu ska jag lägga mig och sova, klockan ringer 06.30 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar