lördag 14 augusti 2010

Färsk potatis

I torsdags träffade jag dom nya grannarna, vi stod och surra lite. Hon tyckte att jag skulle komma över på en te och det tackade jag inte nej till. Lilla Tilde som är 3 månader är så himla söt. Jag fick hålla henne mycket. Johanna vill att hon ska få mer lekkamrater ;-) När jag kom hem hade Mange redan kommit hem från jobbet så jag hade varit hos grannen länge. Resten av dagen var lugn.
Igår började jag plocka vinbär. Då kom Johanna över och surrade lite. Lilla Tilde låg och sov med pappa Johan. Efter en stund kom han över med lillen, hon är så söt, måste bara säga det igen. Dom skulle få lunch sällskap så dom gick efter ett tag. Jag fortsatte plocka dessa vinbär. Pappa kom ner igår med saftmajan så vi kunde göra saft. Vi gjorde 1 kok igår och det blev 4 liter svartvinbärssaft, så otroligt gott. Vi plockade mer så vi skulle ha till ett kok till på morgonen. Pappa kom med färsk potatis och då ville jag äta dopp-i-kopp med sill till middag. Ååååå så gott det var. Åt hur mycket som helst.
Natten har varit fruktansvärd. Kungen har vandrat hela natten i sängen, hoppat ner för att sen hoppa upp igen. Höll på att bli galen. Känns som att jag inte har sovit nå inatt. Vi har haft en fluga i sovrummet och vi vet att han är rädd för dom. Han måste ha blivit biten av nåt så därför är han rädd för alla djur som flyger. Sen har ju Tina sovit här och det har ju inte gjort saken bättre. Vi kan inte ha sovrumsdörren stängt helt heller, för det blir kokhett och då kan jag inte sova. Jag stänge dörren helt vid 5 tiden och på morgonen hade vi nästan 27 grader varmt. Inte så skönt att försöka sova i den värmen.
Nu ska vi ut och fortsätta plocka vinbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar