söndag 22 augusti 2010

Förvirrad

Kläder från Rebeccas garderob är bort-rensade och lite nya kläder är inköpta. Känns bara bra med det.
Mange åt surströmming igår, jag och Rebecca åt mat från Max.
Idag har vi, jag, Mange och Rebecca varit på bio. Vi såg Bröderna Karlsson. Jag har höga förväntningar på filmen säkert därför jag blev lite besviken. Lite smårolig var den ju, men jag trodde att den skulle vara mer rolig. Men jag måste bara berätta från början, hur denna dag har varit. Jag och Mange höll på i trädgården, ta bort poolen och lite annat. När jag går in för att hämta nåt så började jag köpa biobiljetterna, fort och enkelt. Den filmen började kl 15.10. När vi kom in till stan så hämtade jag ut biljetterna och Mange och Rebecca gick och köpte popcorn.  Vi sitter och väntar och väntar, klockan blir nästan 15.25 när dom börjar släppa in folk till salongerna. När kontrollanten ska ta våra biljetter så småler han lite och säger att vi har nog bokat lite galet, tror ni inte att det står Stockholm på våra biljetter. Han bad oss gå till kassan och fixa så vi kan se filmen. Det fanns inte så jättemycket platser kvar, inte 3 i rad. Men 1 av oss fick sitta raden bakom, så det fick bli så, det gick bra det oxå. Irriterande, men jag var lite stressad med att få klart ute innan vi skulle på bion. När bion är klar så går vi till bilen och åker hem, när vi kommer till vårt kvarter kommer jag ihåg att jag hade ju inga mynt i plånboken så jag betalade med kort för parkeringsplatsen och när man har stått klart så ska man dra kortet igen (utcheckning) och tror ni inte att jag har glömt att dra kortet när vi skulle åka hem. Ja det var ju bara att fara tillbaka till stan för att dra kortet igen. Ibland är jag så förvirrad så jag blir nästan rädd. Nu så här i efterhand så är det lite skrattretande.
Imorgon är det skolstart för barnen, Rebecca 4-an och Linus 7-an. Båda 2 börjar i nya lokaler och klassrum. Ska bli spännande. Linus är fortfarande hos farmor och farfar, så jag hoppas att han sköter första skoldagen. En tanke har slagit mig när det gäller min älskade son. Dom kommer att få skåp med nyckel där dom får förvara böcker och sånt, hur ska han kunna förvara en nyckel som är en liten slarver av sig när det gäller nycklar. Det ska bli väldigt intressant och se hur han fixar det. Har läst lite på nätet vad som gäller för högstadiet och en sak lät bra och det är att dom har läxhjälp 3 dagar i veckan efter skoltid och det ska Linus få gå på dom veckorna han är hos mig. Perfekt då slipper man tjatet och gnället om läxor här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar