söndag 29 augusti 2010

Sovmorgon med rågor

Oj vad Rebecca var dålig på torsdagen. Hon var helt slut i hela kroppen. Längesen hon var så dålig, kommer inte ihåg sist hon var så sjuk, stackaren. Hon var hemma från skolan i fredags oxå. Hon var lite piggare, huvudvärken var inte lika hemsk men hade fortfarande ont i kroppen. Hennes pappa ringde och frågade efter lunchtid hur det var med henne och eftersom hon var lite piggare så blev det pappa helg.
På kvällen for jag och hyrde några filmer, men jag såg ingen film under kvällen. Jag var helt slut, hade ju inte sovit så jättemånga timmar, så det blev en rätt tidig kväll. Tänkte att jag SKA sova ut på lördagen, vilket jag gjorde med rågor. Jag klev upp 11.45, hade lätt kunnat sova ännu längre. Var så skönt.
Jag och Mange for till Elias grav där jag tog bort sommarblommorna, dom såg inte så fina ut. Jag planterade Ljungen som jag hade köpt tidigare i veckan och hängde dit lyktan. Måste bara köpa gravljus nu.
Mange är sugen att vi ska byta bil, att vi köper en tillsammans. Har inte riktigt varit så med Volvon. När han berättade vad det var för någon bil sa jag ALDRIG i livet. Jag har funderat på för- och nackdelar. Och tyvärr är det mer fördelar än nackdelar. Vi har varit och lånat hem den under helgen. Den känns inte så tokig ändå nu när jag har kört den lite grann. Men inget är bestämt om vi kommer att byta in Volvon eller inte. Vi får se vad som händer med den saken.
Imorgon kväll kommer Rebecca hem. Fick hennes schema igår eftermiddag och såg att hon hade idrott på måndag morgon. Och hon har inte med sig kläder till det. Bara hon nu hinner bli såpass frisk så hon kan gå till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar