torsdag 19 augusti 2010

Varit på stan

På morgonen körde jag Rebecca och Kungen till syrran för att sedan fara in till stan för att träffa Vicky. Det var så kul att träffa henne igen. Först strosade vi lite grann. Jag köpte pärmar, stiftpennor och te. Vi gick till mat och prat där vi åt en macka och sen kladdkaka. Guuu så god den var. Var längesen jag  var på stan, tror det var med Vicky sist och det var flera månader sen. Vi har ju allt här på Storheden så man behöver inte fara in till stan. Men nån gång är kul. Jag och Vicky började fundera vad barnen får från skolan när dom börjar högstadiet. Både Linus och hennes son Rasmus börjar 7-an. Man har inge koll på sånt nå mer. Jag tänkte på kollegerblock, pennor och sudd. Det lär vi förhoppningsvis få reda på nästa vecka när skolan startar. Efter stan for jag till Antnäs för att hämta Rebecca och Kungen, jag stannade en stund. När vi for hem så följde Sofia med. Här hemma gick dom ut och sålde Panda saker, sen började dom städa huset, dammtorka. Dom var jätteduktiga. Sen var det Wii spel som gällde. Till middagen värmde jag lasange som jag hade gjort igår, jag orkarde helt enkelt inte tänka på mat. Jag var sugen på sill och poatatis, men det var inte Mange. Han gjorde varmkorv med bröd. Så alla åt olika saker, så blir det ibland. Jag har känt mig trött idag, nu ligger jag i sängen och ska sova, äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar