tisdag 24 augusti 2010

Skolan har börjat

Igår började barnen skolan, äntligen. Det var spännande för Rebecca att börjar 4-an och på en ny skola. Allt gick jättebra, hon tyckte det var roligt och bra både på skolan och fritids. Jag ringde till Linus för att höra hur hans första skoldag har varit och även den hade varit bra, vilket känns skönt. Det är pappavecka denna vecka så få se om han kommer förbi nån dag ialla fall, han sa då att han skulle göra det. Saknar min stora pojke.
Ibland blir jag så arg när man hör hur vissa skolor fungerar, när dom inte följer regelverket. Jag pratade med en kompis igår och den personen berättade att barnet hade blivit misshandlad på första skoldagen. Jättehemskt tycker jag och jag tycker så himla synd om personen som blev misshandlad. Det skolan ska göra är polisanmälan, en behandlingsplan och kontakta föräldrarna. Den här skolan tyckte inte att personen skulle kontakta föräldrarna, dom har inte gjort polisanmälan utan det har föräldrarna gjort. Nån behandlingsplan vet jag inte om dom kommer att göra eller ej. Ett STORT fel av denna skola tycker jag. Det är väl SJÄLVKLART att personen måste få ringa till sina föräldrar, vilket skedde pga att personen som blev misshandlad stod på sig. Att försöka stryka över allt som har hänt och påstå att dom är "vänner" är ju helt sjukt. Föräldrarna kan göra en anmälan till skolinspektionen att skolan har gjort fel, vilket jag hoppas att dom gör, mycket för den misshandlade skull, men även för att markera att skolan har gjort helt fel i detta ärende. Tycker så synd om dom. Kunde ha varit en bättre skolstart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar