söndag 24 maj 2009

Besökte jobbet 20 maj

Mötet på skolan gick bra, jag fick sagt det jag ville och dom skulle fundera och diskutera sins emellan hur dom kan hjälpa Linus och att vi skulle höras av om nån dag. Dom tyckte att Linus får ta på sig mycket vuxenansvar och det håller jag med om, sånt som jag och hans pappa ska prata om det är Linus som pendla mellan oss om. Sen oron som Linus har att kommer hans pappa hem eller inte. Dom skulle även fundera hur dom kan stötta mig, hur jag kan gå vidare med vissa saker, för att underlätta för Linus så han inte behöver ta på sig så stort ansvar.

Jag fick ett telefonsamtal av min chef idag, hon ville kolla hur läget var, jag sa att jag hade fått ett läkarintyg som jag tänkte komma och lämna nästa vecka, hon sa då att hon inte finns på plats. Så jag beslutade att jag besöker jobbet idag, att det är lika bra. Det kändes tungt att komma och träffa alla jobbarkollegor och chefen. Men hon samlade ihop alla och vi hade ett litet möte där jag berättade förfarandet med Elias födelse och hur jag mår och att jag blir borta ett tag. Efteråt kändes det skönt att göra bort det där, nu är det gjort. Visst det var tungt och jobbigt, men det gick bra. Även dom tyckte det var bra att jag kom upp och berättade. Nästa gång jag besöker jobbet kommer det säkert inte kännas lika jobbigt.

Efteråt så for jag till Carina, min bästa arbetskompis och pratade med henne lite grann och det kändes jätteskönt att få träffa och prata med henne. Vi har inte träffats sen jag gick på semester 2 veckor innan Elias beräknades att födas, 13 april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar