onsdag 27 maj 2009

Pappa kom förbi vid halv 11 och frågade om vi hade ätit "frukost", ne sa jag det har vi inte, men vi kan göra det. Han sover över hos min syster Susann under tiden han är på besök här i storstan och brukar komma hit när dom är på jobbet. Han ska nog fara hem imorgon, han bor i en by som heter Erkheikki som ligger en mil från Pajala.
Vid kvart i 11 cyklade Linus till skolan med regnställ och gummistövlar på. Han fick med matsäck och varm oboý som han kan dricka om han skulle bli kall. Han kommer hem ikväll vid 19 tiden stod det på lappen att dom skulle på skolan igen, men det kan ju bli förseningar.
Jag och Rebecca ska äta middag hos Sara och Leif, det är alltid kul att bli bjuden på mat. Magnus ville äta stuvade makaroner och korv. Men jag kan inte göra stuvade makaroner, det bli inge bra eller gott.
När pappa hade farit så for jag och Magnus in till stan, han skulle köpa snus och sen for vi förbi Blomsterlandet och Växtriket och kollade vad dom hade. Vi är ute efter ett nytt äppelträd. Haren åt upp hela stammen från vårt andra som vi planterade förra sommaren, den lilla rackaren. Och vi tänkte aldrig på att vi måste sätta nät runt om stammen under vintern. Men nu vet vi om det. Sen for vi förbi Elias grav och kollade så allt var okej, men nog känns det jättejobbigt att fara dit.
Jag väntar på att Rebecca ska komma hem från skolan så vi kan göra hennes läxa klar som ska lämnas in imorgon. Hon har interjuvat våran granne hur det var när hon var liten och gick i skolan. Och den har hon skrivit på datorn klart, behöver nog bara kolla så det är rättstavat och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar