söndag 24 maj 2009

Släkten och pyssel i trädgården 17 maj

Idag ville Rebecca vara med Olivia så jag skjutsade henne till Mjölkudden, samtidigt som jag var där så tog jag och Sara en promenad, det var otroligt skönt att få röra på sig lite. Efter promenaden förtjänade vi en god fika ute på altan. När jag kom hem så började jag och Magnus att jämna till våran rosenhäck som vi har runt halva huset. Den är så förskräckligt ful, jag vill bara ha bort den, bara alla taggar som den har blir jag galen på. Vi har även några syrenträd som vi jämnade till lite grann. Vi är nästan klar med allt som det innebär med att fixa till, Magnus ska bara olja in altan och våra utemöbler sen är allt klart. Då ska vi bara slappa och ta det lugnt. Alla våra rabatter är så fula, jag vill göra om på 2 ställen, men jag vet inte riktigt hur jag vill ha. Det ville jag även förra sommaren och inget blev det av. Få se hur det blir denna sommar...

När jag pratade med min syster via telefon så berättade hon att Roger (hennes sambo) inte vill komma på Elias begravning. Han tycker sånt är jättejobbigt och det förstår jag, vi alla tycker att det är jättejobbigt. Syster yster vill att han ska komma ändå, då sa han bara "måste jag"..... säger man så???? Jag blir så otroligt ledsen.

Jag blir så ledsen att släkten inte vill komma på Elias begravning, visa sitt stöd till mig och Magnus om inget annat. Hade det varit tvärtom hade jag inte ens funderat på att inte komma. Men alla är vi olika, tyvärr, när det gäller vissa saker.

Ikväll kommer Linus hem, ska bli spännande och höra vad dom har gjort och om han har haft det kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar