torsdag 28 maj 2009

Skitväder i dag också.

Inatt kl 03,00 vaknade jag av att nåt pep, NEJ tänkte jag är klockan redan halv 7. Men det var inte väckarklockan som ringde. F-N batteriet i brandvarnaren var slut. Först orkade jag inte gå upp, men den pep hela tiden så till slut gick jag upp och tog bort batteriet annars skulle den väl väcka hela huset.
Idag körde jag Rebecca till skolan, det stormar ute. Jag tror nämligen att hon håller på att bli förkyld, hon snorade mycket imorse. Sen nös hon 3 gånger på raken igår kväll och då brukar det vara nåt på G. Sen lämnade jag pengar till fikat på skolavslutningen så det är gjort, annars glömmer jag bort det. Rebecca har fotbollsmatch idag, få se hur det är med henne när jag hämtar henne idag. Vill inte att hon ska spela match om hon är snorig.

Linus har sovmorgon idag också, till halv 10, vilken lyx. Rebecca sa på morgonen att hon också vill ha sovmorgon. Jag tror att det blev en lyckad dag för Linus i går i storforsen, fast vädret inte var på deras sida. Jag hann inte prata så jättemycket med honom när vi kom hem från Sara och Leif igår. Och kameran var inte borttappad!

Som ni vet var vi till Sara och Leif, vi åt middag där, currykyckling och ris, jättegott. Hon hade gjort småskålar med tillbehör, vilket var festligt, man fick välja vad man ville ha. Rebecca brukar vilja ha soja när hon äter ris, men det fick hon inte. Sara sa att man ska lära sig att få "smak på det man äter", (jag tror det var så hon sa) vilket är helt riktigt. Så hon fick snällt vara utan, vilket gick bra det också. Nu ska jag gå och väcka Linus, det är dags för honom att vakna.


Här en en bild som Linus fotograferade igår i Storforsen. Det är en riktigt mäktig fors.

1 kommentar:

  1. Jag sa att man ska lära sig tycka om flera smaker. En lite pik till en liten tjej som är rädd för nya smaker:) Men dessutom var Sojan i stort sett slut (men det behövde ju inte R veta)

    SvaraRadera