söndag 31 maj 2009

Planterat uteblommor.

Till lunch for jag och hämtade Emelie (mitt gudbarn), vi skulle ha en "moster och systerdotter" dag idag, vi for på stan och kikade i dom affärer som var öppna. Hon köpte en morsdagspresent och jag hittade kläder till Linus och Rebecca. Sen for vi förbi Elias grav och vattnade minirosorna. Efter det for vi hem till mig och fikade och började plantera uteblommorna som vi köpte igår. Linus klippte gräsmattan under tiden, sånt gillar han. Rebecca hade cyklat till en kompis så hon var inte hemma. Emelie hjälpte mig och sätta blommorna (tusen tack, gumman), sen när Linus hade klippt gräset klart så kom han oxå. Efter det var klart vattnade Linus alla blommor. Sen körde jag Emelie hem till Antnäs. Nu går Linus och gnäller att han inget att göra, han är så rastlös idag, ska ha nåt att göra hela tiden. Vi har köpt skyddsnät till studsmattan och det vill han sätta upp NU, men det blir det inte, vi måste äta middag först, Köttbullar och potatis blir det idag, ids/orkar inte göra nå annat. Mange har legat hela dagen. Linus fick upp Magnus till slut, dom planterade äppelträdet, sen vart det ryggläge i soffan för honom. Så här mysig såg Magnus ut i morse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar