fredag 29 maj 2009

Körde barnen till skolan.

I morse körde jag barnen till skolan. Rebecca hostade så förfärligt, ville inte att hon skulle behöva cykla till skolan. Hon kände sig lite hängig men jag sa att hon får fara till skolan och ringa om hon känner sig dålig. Linus ska till farmor och farfar idag till imorgon, det är fiskepremiär i Abborrtjärn, och det ville han vara med på. Men han var på ururselt humör på morgonen, till slut frågade jag varför han var på dåligt humör. Då sa han "det är jag alltid när jag ska till farmor och farfar". Far inte dit då tyckte jag, men han vill ju. Sa till honom om du VILL fara dit så ska du vara glad istället. För han behöver inte fara till dom eftersom det egentligen är min helg, men han ville fiska och jag hindrar honom inte.
Så får se vad Magnus och jag hittar på idag. Jag tvättar kläder iaf, det har varit så dåligt väder nån dag nu, och jag vill kunna hänga ut kläderna för torkning istället för inne. Magnus börjar jobba på måndag, få se hur det går. Han har varit hemma i hela 6 veckor nu, så länge har han nog aldrig varit hemma utan att jobba.
Ska gå ut och hänga tvätten nu tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar