söndag 24 maj 2009

Lite smått och gott 18 maj

Idag hade jag utvecklingssamtal med Linus, Lena (hans lärare) och Birgitta (hjälpfröken) det går så himla bra för Linus i skolan och det är så kul att höra. Förra året gick det inte alls bra, men nu har han gjort stora steg, det känns skönt. När jag kom hem stupade jag ner i sängen för jag var så trött, har inte sovit så jättebra inatt.

Jag och Kungen tog en långpromenad idag och det var så skönt att få röra på sig. Jag hade gärna velat ha sällskap men Kungen var bättre än ingen alls. När jag kom hem så hade Linus kommit hem från skolan och Rebecca kom strax efter. Vid halv fyra kom prästen hit, hon heter Ulla-Lena och träffade barnen och pratade med dom hur en begravning går till o.s.v. Hon var jättebra på att förklara för barnen.

Efter middagen bakade jag och Rebecca en sockerkaka, den vart jättegod. Under tiden kakan var i ugnen så gick hela familjen ner till Storstrand och kände på vattnet, Rebecca ville bada, men vi sa nej, hon får vänta nån vecka till. Men dom badade fötterna ialla fall. Dom tyckte vattnet var varmt. T.o.m. Kungen badade lite, han tyckte inte det var så kul för han gick inte självmant i vattnet utan Rebecca och Linus lyfte ner han i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar