onsdag 10 februari 2010

Familjesamtal.

Bäst att uppdatera bloggen lite.
I måndags kom Linus hem, när hela familjen var samlad så hade vi ett litet familjesamtal där vi pratade om vad vi har för regler och rutiner här hemma som ska följas. Det här hemmet börjar bli som ett hotell. Vi pratade bl a om att man har eget ansvar för sina rum, där ska det plockas undan från golv och skrivbord, hygienen som är så viktig för Linus när han har kommit i puberteten. Ja i det stora hela att vi hjälps åt här hemma. Servicen är det slut med. Läxorna tyckte Linus var bra att göra på skolan. 3 dagar i veckan sitter han kvar efter skoltid och pluggar lite. Känns skönt att även han tyckte att det är en bra lösning. Då slipper han det tjatet här hemma. Jag hade även tänkt att ha en liten uppföljning om ett tag och fråga barnen hur dom tycker att det fungerar med att hjälpas åt här hemma. Jag tyckte att det var ett bra samtal. Skulle ni fråga barnen så skulle dom säkert säga sådär. Rebecca tyckte att jag lät lite sträng när jag pratade men jag förklarade att det är för att jag menar allvar, inget lall eller gulligull här.
Igår kom Lotta förbi en sväng med Lukas som dom har adopterat från Polen. En söt liten kille, som testar gränser som heter duga. Han är 2 år och det gäller att inte ge med sig på nånting. Måste var lite svårt när man inte har haft honom från födseln. Han var inte blyg heller. Söt och charmig.
Idag har jag varit till Sunderby sjukhus och kollat snarkmaskinen. Enligt vad Mange säger så snarkar jag fortfarande så hon höjde trycket i den så få se om det blir nå bättre. Ska tillbaka om ca 1 år och då kan det hända att jag kommer få göra en ny sömnregistrering. Dom brukar göra det efter ca 1 år.
Linus håller nog på att bli sjuk, han är snorig och trött. Så få se hur han är när han kommer hem. Men jag tyckte att han ändå skulle till skolan. Orkar man inte så vet han att han kan komma hem, men att han ialla fall försöker. Man är ju oftast dålig på morgonen, men piggnar till under dagen.
Linn (Rebeccas klasskompis) ska följa med Rebecca hem idag. Dom har börjat vara med varandra mycket, vilket är kul. Två fnitterlisor är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar