tisdag 2 februari 2010

Ugnen.

I söndags var snuset klart. Usch vad det luktade i ugnen. Och jag som skulle baka ett bröd och skulle använda ugnen. Jag var inte så glad om jag säger så. Trodde att brödet skulle bli helt förstört, men det blev det ju så klart inte, vilket var väldigt bra.
Brödet var jättegott, bild och recept kommer senare. T.o.m Linus och Rebecca tyckte om det fast dom är kräsna. Så detta bröd kommer jag baka fler gånger. Jag blir så glad när alla i familjen gillar eller tycker om det jag gör. Rebecca äter det varje dag nu, inget annat som gäller, det gillar jag skarpt. Linus är nu svår på att säga att det är gott, så jag frågade honom massor med gånger om det var gott, speciellt när han ville äta, men han flinade bara och sa neeee. Att det ska vara så svårt att säga: ja det är jättegott, för det vet jag att han tycker.
Jag såg att jag hade dåliga bananer oxå så då passade jag på att göra en chokladbanan sockerkaka. Till middagen gjorde jag en köttfärslimpa så ugnen var på i stort sett hela helgen.
Rebecca for till Olivia och var med henne, när jag skulle hämta henne så passade jag och Sara på att gå en promenad fast det hade snöat så mycket. Det var jättejobbigt att promenera, vi gick inte så jättelångt men jag kan säga att det känns i benen, kändes som att vi hade gått flera mil. Men skönt var det ändå. Jag och Sara har inte träffats på ett tag, så det var kul att träffas och surra lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar