onsdag 3 februari 2010

Linus

Linus lärare ringde igår, så vi pratade lite om hur vi ska gå till väga när det gäller Linus läxor som inte görs över huvudtaget. Vi kom överens att Linus ska få stanna kvar efter skoltid tisdagar och torsdagar och göra sina läxor där. Tycker det låter som en jättebra idé. Han måste ju lära sig att dom måstes göras oavsett han gillar det eller inte. Läraren skulle även prata med Linus om detta. Och när han kommer hem på måndag så ska jag prata med honom att det är detta som gäller. Då slipper vi bråket om att det ska göras. Jag frågade även om läxorna blir gjorda när det är pappa vecka, och givetvis så blir dom inte det, är inte förvånad. Vilket föräldraansvar han har!
Det kommer inte bli lättare ju äldre han blir. Men detta problem har funnits mer eller mindre sen han började 6-års verksamheten. Läxor för Linus är usch, blä, pest och pina. Milt sagt.
Att ha växelvis boende där det inte alls fungerar med nånting är inte bra. Och då menar jag med ALLT. Så fort det ska köpas nåt, hygienen, läxor, mat, uppfostran så gör jag och hans pappa helt olika. Listan kan göras hur lång som helst på sånt som inte fungerar. Men vad kan jag göra?
Linus fyller 14 år till sommaren och det är så att han har en stor talan om vart han vill bo, och han har valt varannan vecka. Men som sagt det är inte alls bra. Om han ändå skulle kunna upptäcka det snart innan det är försent. Min älskade Linus, jag älskar dig så mycket <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar