tisdag 2 februari 2010

Slingor.

Rebecca och Linn (en klasskompis) hade kommit överrens att göra slingor i håret, dom skulle använda samma färg. Det blev en kakao färg (toning). Eftersom jag tycker det är snyggast med tunna slingor så började vi med det igår. Rebecca hade lite svårt att sitta still. Men ska man vara fin får man lida pin. Som man brukar säga.
Få se om jag får lägga ut före och efter bild. Men hon var otroligt fin i håret. Det ser ut som att hon har mörkt hår och ljusa slingor fast egentligen är det tvärtom. Rebecca blev jättenöjd. Hon ser så stor ut helt plötsligt.

Tjafs mellan tjejer är det mycket nu tycker jag. Jag pratar mycket med Rebecca om detta tjafs som är mellan kompsiar. Att det inte är värt det. Att lägga energin på annat istället, på sånt som är roligt. Att det kan hända att man förlorarar en fin och bra kompis. För till slut kan det ju faktiskt hända. För ett litet tjafs kan ju bli så himla stort. Det kan vara att man tycker att man "härmar" varandra osv. Men jag tycker inte att det härmas utan man har lika intressen som, musik, idoler osv. Alla människor är olika och vissa tycker lika. Det är ju inget fel med det tycker jag. Jag kan tycka att det är väl roligt och bra att man tycker lika och olika. Om kompisar tycker lika är det väl kanonbra för då kan man göra likadana saker och göra saker på ett positivt sätt. Men alla ser ju inte det som synd är. Att lägga energin på roliga saker istället för det negativa som att jämföra med varandra är inte bra tycker jag. Det tråkiga är att Rebecca blir ledsen när nån kompis blir sur på henne för att kompisen tycker att hon härmar henne. Så detta pratar vi mycket om nu för tiden. Jag säger inte att Rebecca är perfekt, hon gör oxå fel i mycket. Och det pratar vi oxå om, vad som är rätt och vad som är fel.
Men detta är vad JAG tycker. Det behöver inte vara rätt men inte fel heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar